Sover du Björn?

Klockan slog nyss tre, nattetid och här ligger jag i en väldigt mjuk skinnsoffa, jag lyssnar på musiken som strömmar ut från tevens högtalare och jag tänker "sover du Björn?" Har Gustafsson lagt sig nu eller är ögonen fortfarande öppna? Som mina. Kanske befinner han sig i drömvärlden eller kanske är han ännu kvar i verkligheten, vad vet jag? Som säkerligen befinner mig mil från människan av kött och blod. Fast ändå, han är inte i min närhet men jag kan se en bild framför mig, av vad han gör nu och jag ser att han har ett leende på läpparna, vilket är lika möjligt att ha i sovande som vaket tillstånd. Jag har en känsla inom mig som säger "Björn mår bra nu", vilket är skönt och förhoppningsvis har jag rätt. I Sorans blogg läste jag, faktiskt igår - det är ju ny dag redan fast jag inte sovit, att Björn sjungit på Cara mia för ett år sedan, något som är mycket kul pga att jag själv, både dansat loss och sjungit den låten tillsammans med en go tjej, nere i källaren. Nu är klockan 3:19 och jag ska ta och dra till drömvärlden. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0